Apotheek De Struytse Hoeck

Volgnummersysteem met narrowcasting is een waardevolle toevoeging op serviceverlening. Wachtkamerschermen® leverde op 3 locaties een combinatie van het volgnummersysteem met narrowcasting. Daarnaast werd er een backofficescherm geïnstalleerd en er werden een narrowcastingscherm en presentatiescherm geïnstalleerd bij de spreekruimte op een aparte locatie.

Over dit project:

Apotheek De Struytse Hoeck in Hellevoetsluis valt onder een apothekengroep waaronder ook Apotheek Den Bonsen Hoek en Apotheek Helius Medisch Centrum vallen. Voorheen werd er op één locatie gebruik gemaakt van een digitaal volgnummersysteem. Op de andere locaties werden nog standaard volgnummers op rol gebruikt (het zogenaamde bakker-slager systeem). Het beheer van het reeds aanwezige digitale volgnummersysteem werkte vrij ingewikkeld en ook was dit volgnummersysteem beperkt in de mogelijkheden. Daarom werd er gezocht naar een nieuw systeem. Het volgnummersysteem van Wachtkamerschermen® in combinatie met narrowcasting van Wachtkamerschermen® sprong er op meerdere punten tussenuit. De apotheek vond het beheer en de bediening van het systeem van Wachtkamerschermen® eenvoudiger werken en het was een groot pluspunt dat er managementrapporten met statistieken beschikbaar zijn. Daarnaast vond de apotheek het systeem van Wachtkamerschermen® gunstig geprijsd en het was een groot voordeel dat het systeem gekoppeld kon worden met track & trace systemen. Eén van de voorwaarden was namelijk dat het nieuwe systeem gekoppeld kon worden met Loxis: een track & trace oplossing waarbij een recept te volgen is tot het moment dat de medicatie overgedragen is aan de cliënt. Bij de apotheek voert de cliënt een afhaalcode in of scant de QR code. Het volgnummersysteem van Wachtkamerschermen® zorgt ervoor dat deze cliënt direct bij de juiste balie wordt opgeroepen waar de medicatie al klaarligt. Dit is een efficiëncyslag voor zowel de apotheek als de cliënt. In het begin moesten de cliënten even wennen aan de nieuwe werkwijze op de locatie Struytse Hoeck. Voor sommige cliënten was het niet duidelijk waarom andere cliënten sneller geholpen werden. Dit kwam omdat deze cliënten een afhaalcode hadden ontvangen via het track & trace systeem. Voor Struytse Hoek een mooie kans om het narrowcastingscherm multifunctioneel in te zetten. Naast het tonen van de volgnummers en content om de wachttijd te verzachten, werd het scherm dus ook ingezet om de communicatie met de cliënten te verbeteren. Nadat er via het Wachtkamerscherm® uitleg werd gegeven over de nieuwe werkwijze, verbeterde het begrip bij cliënten aanzienlijk en werden er een stuk minder opmerkingen gemaakt over de wachttijd en volgorde van oproepen. Uiteindelijk is, na locatie Struytse Hoeck, het volgnummersysteem in combinatie met narrowcasting uitgerold naar 2 andere locaties. Ook voor deze locaties is er een koppeling gerealiseerd met het track & trace systeem Loxis. Tot slot werd er ook nog op een 4e locatie een oplossing gerealiseerd door Wachtkamerschermen®. Op de Rijksstraatweg is een spreekkamer ingericht waar cliënten met hun apotheek gerelateerde vragen terecht kunnen. Deze locatie is ontstaan omdat de apotheek merkte dat hier behoefte aan was. Sommige cliënten ervaren namelijk schaamte of ongemak als ze in de spreekruimte van de apotheek te woord worden gestaan. Dit is opgelost door een spreekruimte op een aparte locatie te vestigen, waar cliënten op afspraak te woord worden gestaan door een apotheker of gespecialiseerde medewerker. Op deze locatie is ook een wachtruimte aanwezig. Hier hangt een narrowcastingscherm dat wordt ingezet om de wachttijd te verzachten en informatie te vertonen. Daarnaast is er op deze locatie ook een vergaderzaal aanwezig waar bijvoorbeeld kleine bijeenkomsten of vergaderingen plaatsvinden. Deze zaal is uitgerust met een touchscreen presentatiescherm waarop een laptop of ander apparaat (draadloos) aangesloten kan worden. Bij de apothekengroep staat een goede service aan de cliënt voorop. Sinds alle locaties zijn uitgerust met oplossingen van Wachtkamerschermen® is de serviceverlening sterk verbeterd. Daarnaast werkt het personeel efficiënter. Dit komt mede doordat er in de werkruimtes diverse backofficeschermen werden opgehangen. De medewerkers zijn daardoor goed op de hoogte van de drukte in de apotheek en zetten, zonodig, een tandje bij. De samenwerking met Wachtkamerschermen® omschrijft de apotheek als prettig: “De implementatie verliep volgens planning en de (te verwachten) opstartproblemen werden goed opgepakt en opgelost door het team van Wachtkamerschermen®. Wij vinden het volgnummersysteem in combinatie met narrowcasting een waardevolle toevoeging op onze serviceverlening!”



Datum: Jan 2019

Client: Apotheek De Struytse Hoeck

Categorie: q-Poc, Wachtkamerschermen,

Locatie: Hellevoetsluis

Partner: ,



Meer info over deze oplossing

Gerelateerde Projecten